Inteligentne osiągi. Maksymalna moc.

Niezwykła efektywność. Silnik TFSI® w nowym Audi A8

Każdy ruch jest wywołany impulsem. Impulsem do działania dla silników nowego Audi A8 jest zadanie wykrzesania maksymalnej mocy z minimalnej ilości paliwa. Przeciwieństwa, które koncern Audi pogodził w dwóch rewolucyjnych technologiach napędu: TDI® i TFSI®. Poznaj oba silniki. I wybierz jednostkę napędową, która da Ci najsilniejszy impuls.

Silnik TFSI® - imponujący i niezawodny

Silniki TFSI charakteryzują się wysokim stopniem sprężania. Uzyskują one przez to wysoką efektywność przy zachowaniu maksymalnej wydajności. Zrekompensowanie mniejszej pojemności skokowej dodatkowym doładowaniem pozwoliło zmniejszyć masę i rozmiary silników oraz zachować tę samą wysoką dynamikę. Wystarczy nacisnąć na gaz, by poczuć różnicę.

Audi cylinder on demand
- inteligencja i innowacyjność

Głowice cylindrów również demonstrują inteligentne rozwiązania. Wybitnym tego przykładem jest technologia Audi cylinder on demand. W trybie częściowego obciążenia silnika dwa z czterech cylindrów silnika TFSI automatycznie się wyłączają. Działanie to korzystnie wpływa na obniżenie poziomu paliwa i emisji CO2 przy zachowaniu niezmiennie doskonałej dynamiki jazdy.

quattro® - stały i zarazem elastyczny

Napęd quattro to synonim maksymalnej przyczepności do podłoża dzięki zmiennemu rozkładowi momentu obrotowego między kołami przedniej i tylnej osi. Stały napęd na cztery koła jest realizowany przez centralny mechanizm różnicowy, który dostosowuje jego działanie do aktualnych warunków drogowych. quattro z opcjonalnym sportowym mechanizmem różnicowym zwiększa stabilność jazdy, dynamikę i zwrotność pojazdu, skutecznie zapobiegając zjawisku pod- i nadsterowności. Udoskonalona trakcja przekłada się na większą satysfakcję z każdego pokonanego kilometra drogi. quattro nie pozwoli Ci stracić celu z oczu - ani na zakrętach, ani na prostych, ani na trudnej nawierzchni. Dzięki quattro Twoje A8 będzie trzymać się drogi jak gekon ściany.

tiptronic – dynamiczny i komfortowy

Ośmiostopniowa, automatyczna przekładnia z dynamicznym programem zmiany biegów (DSP) umożliwia błyskawiczną zmianę przełożenia z zachowaniem wartości momentu obrotowego.